Blog

Hold dig i form som studerende

Det kan være svært som studerende både at være aktiv på studie og finde tid til at få sved på panden om det så er i træningscentret eller på parkens grussti, men det er utroligt vigtigt at holde sig i gang i løbet af ugen. Det er både vigtigt for dit fysiske helbred men også dit mentale.

Mere motion, mindre stress

Det er ingen hemmelighed at der årligt er mange studerende der bliver ramt af stress, men der kan være mange måder, hvorpå du kan forebygge stress. Det klart nemmeste at komme i gang med er at dyrke motion regelmæssigt, det kan dog være svært for mange at finde tid i skemaet, men det kan være vigtigt at afsætte mindre tid til sjov og spas, og lidt mere til at komme i form. Hvis du ofte føler dig stresset, flere gange i løbet af ugen, vil det helt klart hjælpe dig at dyrke mere motion, men det er dog ikke den eneste fordel ved at dyrke mere motion. Der er langt flere fordele ved at dyrke mere motion, som f.eks. at du får mere energi i din hverdag, du oplever bedre humør og bedre søvn, samtidig hjælper det mange med at klarer tankerne.

Hav udstyret i orden

Det at dyrke motion bliver tit en del sjovere, hvis du har nogle gode løbesko når du skal ud og løbe, eller hvis du har noget lækkert træningstøj, du kan hoppe når du enten skal løfte vægte eller ud på dagens løbetur. Sørg for at forkæle dig selv med noget lækkert træningstøj, en lækker træningstaske i stedet for den gamle sure der ligger derhjemme og lugter.
Desuden er resultater på træningen ofte en stor motivation til at blive ved med at opretholde træningen, hvis dette er gældende for dig, kan det være du skal kigge på kosttilskud i form af proteiner, proteinbar eller pre-workoutshots. Hvis du mangler energien til at komme i gang i ny og næ, kan pre-workout være en god idé da det giver dig en stor mængde energi du kan brænde af på løbeturen eller generelt bare under træning. Om det er træningstøjet eller kosttilskud du er på udkig efter, kan du finde det hele hos musclehouse.dk.

Hold motivationen

Det kan for mange være svært at holde motivationen til at holde sig i gang, men det kan hjælpes på vej på mange måder. En af det nemmeste måder at holde motivationen er ved at anskaffe sig selv et løbeur, der kan holde styr på din puls, løbetider og kalorie forbrænding. Det hjælper for mange at de kan være i stand til holde øje med deres forbedringer, som ofte kan være svære selv at se.